top of page

Privacy beleid

Welke gegevens brengen wij in kaart? (Privacyverklaring)


Wij als fysiotherapiepraktijk Schaafsma & De Jonge brengen de volgende gegevens van u in kaart als u bij ons binnenkomt voor een behandeltraject: Mocht u over het onderstaande vragen hebben dan kunt u telefonisch of via de mail contact op nemen met Tim Limpens; tim@schaafsma-dejonge.nl;
030-2716192.

 

Persoonlijke gegevens

  • BSN (wettelijk verplicht)

  • Document type en nummer (wettelijk verplicht)

  • Geslacht (wettelijk verplicht)

  • Geboorte datum (wettelijk verplicht)

  • Achternaam (wettelijk verplicht)

  • Voorletters (wettelijk verplicht)

  • Voornaam

  • Adres gegevens

  • E-mail

  • Telefoonnummer

  • Huisarts (wettelijk verplicht)

  • Verwijzer (indien anders dan de huisarts) (wettelijk verplicht)

  • Verzekering gegevens

De adres gegevens, e-mail en telefoonnummer worden gebruikt om te kunnen communiceren met de cliënt. Dan wel voor afspraken, overleg en/of nota’s.


De verzekering gegevens worden gebruikt om zittingen direct bij de zorgverzekeraar te kunnen declareren.

 

BSN

 

Middels het BSN nummer vragen wij via de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) de volgende gegevens op: geslacht, geboorte datum, achternaam, voorletters, adres gegevens.
Door middel van de combinatie BSN, geslacht, geboorte datum vragen wij via een beveiligde
verbinding uw verzekering gegevens op bij VECOZO, controle op verzekeringsrecht (COV).
https://www.vecozo.nl/content.aspx?id=313


Dossier gegevens

 

Hierin alleen de gegevens welke noodzakelijk zijn voor het adequaat behandelen van de patiënt volgens de richtlijn fysiotherapeutische dossiervoering 2016. Deze gegevens liggen op het vlak van stoornissen, activiteiten en participatie.


Wie ziet de gegevens in?

 

Alle werkzame fysiotherapeuten en administratief medewerkers binnen fysiotherapie Schaafsma & De Jonge hebben de mogelijkheid om persoonsgegevens en dossiergegevens in te zien. Wel wordt er alleen naar deze gegevens gekeken indien dit noodzakelijk is. Dit alles om het behandelproces zo efficiënt mogelijk te maken (zowel behandelingen als het maken van afspraken) of de facturatie juist te laten verlopen. Verder wordt er een logbestand bijgehouden wie naar welke gegevens kijkt en op welk moment.


Hoe lang worden de gegevens bewaard?

 

Dossier gegevens worden minimaal 15 jaar bewaard (wettelijk). Mocht een cliënt aangeven dat hij/zij wil dat deze gegevens eerder verwijderd worden dan zullen wij erop wijzen dat in principe alle gegevens bewaard dienen te worden. Bent u dan nog steeds van mening dat wij deze gegevens dienen te verwijderen dan zullen wij u vragen dit schriftelijk aan ons te vragen waarna wij al uw persoonlijke gegevens zullen verwijderen. (zie bijlage 3)


Alle gegevens zijn beveiligd volgens de huidige normen en wetgeving. Mochten er dingen veranderen in de wetgeving dan zullen wij hier direct actie op ondernemen om altijd te blijven voldoen aan de huidige wet- en regelgeving.
Wij werken samen met de volgende instanties voor het verwerken van onze/uw gegevens met
betrekking tot het behandeldossier. Met alle instanties hebben wij verwerkersovereenkomsten gesloten volgens de huidige wetgeving van de AVG (geldend vanaf 25 mei 2018).

  • Intramed

  • Huiswerkoefeningen.nl

  • Physitrack

  • Infomedics

Wij werken niet samen met ondernemingen buiten de EU.
Mocht u klachten hebben dan kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke binnen de
fysiotherapiepraktijk Schaafsma & De Jonge te weten Maarten de Jonge of Tim
Limpens. Mochten wij er samen niet uitkomen dan kunt u met uw klacht terecht bij het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF).

Op de volgende website staat een meldingsformulier

Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies.

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein bestand van letters en cijfers dat naar je computer wordt verzonden wanneer u de website raadpleegt. De cookie bevat een unieke code die een website in staat stelt een gebruiker te herkennen op basis van het apparaat dat wordt gebruikt. Bij een volgend bezoek aan de website zal deze, op basis van de cookies, informatie onthouden over uw voorkeuren (vb. taalkeuze, favoriete bedrijven, recente zoekopdrachten, etc.). Cookies zorgen ervoor dat de interactie tussen de bezoeker en de website over het algemeen gemakkelijker en sneller verloopt. Door cookies te gebruiken kan de inhoud of de publiciteit op een website tevens relevanter worden gemaakt voor de bezoeker, vermits deze kan worden aangepast aan zijn persoonlijke voorkeuren.

Welke cookies worden er gebruikt en wat is hun doel?

“Essentiële cookies”

Essentiële cookies zijn nodig zodat bezoekers alle functies van de website correct kunnen gebruiken. Zonder essentiële  cookies zal de website niet correct werken.

 

“Marketing cookies”

Marketingcookies zijn cookies van derden die worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.

 

“Functionele cookies”

Functionele cookies worden gebruikt om bezoekersinformatie op de website te onthouden zoals bijvoorbeeld de taal.

 

“Analytische cookies"

Analytische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met onze website, fouten ontdekken en om betere algehele analyses uit te voeren.

Overzicht van cookies

Essentiële cookies

 

XSRF-TOKEN 

Doel: Gebruikt voor veiligheidsredenen
Duurtijd: Sessie

 

hs 

Doel: Gebruikt voor veiligheidsredenen
Duurtijd: Sessie

 

svSession 

Doel: Gebruikt in verband met de aanmelding van de gebruiker
Duurtijd: 2 jaar

 

SSR-caching 

Doel: Gebruikt om het systeem aan te geven van waaruit de site werd weergegeven
Duurtijd: 1 minuut

 

_wixCIDX 

Doel: Gebruikt voor systeem monitoring/debugging
Duurtijd: 3 maanden

 

_wix_browser_sess 

Doel: Gebruikt voor systeem monitoring/debugging
Duurtijd: Sessie

 

Consent-policy 

Doel: Gebruikt voor cookiebanner parameters
Duurtijd: 12 maanden

 

smSession 

Doel: Gebruikt om ingelogde site-leden te identificeren
Duurtijd: Sessie

 

TS* 

Doel: Gebruikt voor veiligheids- en fraudebestrijdingsredenen
Duurtijd: Sessie

 

bSession 

Doel: Gebruikt voor het meten van de doeltreffendheid van het systeem
Duurtijd: 30 minuten

 

Fedops.logger.sessionId 

Doel: Gebruikt voor stabiliteits-/effectiviteitsmeting
Duurtijd: 12 maanden

 

 

Marketing cookies

 

fbp 

Doel: Gebruikt om de efficiëntie van advertenties te meten en geeft inzicht in hoe de bezoeker de website gebruikt
Duurtijd: 180 dagen

 

 

Functionele cookies

 

wixLanguage 

Doel: Gebruikt bij meertalige websites om de taalvoorkeur van de gebruiker op te slaan
Duurtijd: 12 maanden

 

 

Analytische cookies

 

ga 

Doel: Registreert een unieke ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt
Duurtijd: 2 jaar

 

gid 

Doel: Registreert een unieke ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt

 

gat 

Doel: Gebruikt door Google Analytics om te bekijken hoe snel verzoeken voltooid worden
Duurtijd: 10 minuten

 

hjid 

Doel: Gebruikt om statistische gegevens te genereren via een specifieke ID over hoe de bezoeker de website gebruikt
Duurtijd: 1 jaar

 

utma 

Doel: Gebruikt om statistische gegevens te genereren wanneer een bezoeker zijn eerste en zijn laatste bezoek plaatsvond
Duurtijd: 2 jaar

 

utmz 

BDoel: Gebruikt om de bron of campagne aan te geven hoe de gebruiker de site heeft bereikt
Duurtijd: 6 maanden

Beheer van cookies

Beheer van cookies via je browser:


Als je wil vermijden dat bepaalde cookies op jouw computer geïnstalleerd worden, dan kan je dat via de Privacy instellingen van je browser aangeven. Cookies verwijderen kan ook via de Privacy instellingen van je browser.

Beheer van cookies via de website en de cookie-informatiebanner:

Als gebruiker kan je zelf aangeven of je enkel essentiële cookies of ook andere cookies (zoals marketing cookies,…) wil aanvaarden. Dit doe je door te klikken op 1 van de 2 knoppen onderaan op de website in de cookiebanner:


"Accepteer alles": als je als gebruiker deze knop aanklikt, geef je de toestemming om zowel de essentiële cookies als alle andere type cookies te activeren tijdens jouw bezoek(en) aan de website.

"Details": als je als gebruiker deze knop aanklikt, zie je een overzicht van alle soorten cookies die we plaatsen. Vervolgens kan je per categorie aan- of afvinken welke cookies je al dan niet wenst te accepteren. De essentiële cookies, die noodzakelijk zijn om de website te kunnen gebruiken tijdens jouw bezoek(en), worden automatisch aanvaard. Vervolgens bevestig je je keuze via de knop "Opslaan".

 

Aanpassen van de toestemming 

Als gebruiker kan je jouw (eerder gegeven) toestemming tot gebruik van cookies op eender welk moment weer aanpassen. Dit wordt mogelijk gemaakt via een druk op de knop “Cookie instellingen” die je onderaan de website terugvindt. 

Vervolgens worden opnieuw de geavanceerde cookie-instellingen weergegeven en kan jij je cookievoorkeuren opnieuw selecteren & bewaren. 

bottom of page